Ako naučiť deti, aby boli štedré?
Túto otázku si určite kladie mnoho rodičov. Zaujímavý výskum sa podaril kanadským vedcom z Ontarijského inštitútu pre štúdium vzdelávania, ktorý patrí pod Torontskú univerzitu.
Výskumníci deťom od 4 do 6 rokov prečítali príbehy z knihy Mary Packardovej Malý mýval sa učí podeliť sa. Okrem kontrolnej skupiny prečítali jedným deťom rozprávku so zvieracími postavičkami, no iným deťom ten istý príbeh, ale s ľudskými postavami. Deti si navyše pred čítaním vybrali desať nálepiek s tým, že môžu nejakú nechať pre deti, ktoré nebudú mať žiadnu.
Výsledok? Deti, ktoré si vypočuli príbeh s ľudskými postavami, boli štedrejšie. Allison Flood o tom napísala pre britský Guardian: „Ezop s jeho bájkami by mal väčší účinok, kebyže vložil príbeh do úst ľudských postáv.“ Podľa kanadských vedcov malo prečítanie knihy s ľudskými charaktermi okamžitý vplyv na ich pro-sociálne správanie.